fredag 8 juni 2012

Bästa hemsidan för reslystna

2006 började jag skriva på Resedagboken.se. Det var ett bra sätt att berätta för familj och vänner vad jag gjorde när jag inte var hemma. Jag skrev där till 2010.
Resedagboken bytte ägare och hemsidan försämrades mycket. Jag tror att många lämnade Resedagboken då. För inte länge sedan meddelades det att sidan skulle stängas. Vilket jag försod mycket väl efter de försämringar som skedde och de massavhopp som jag gissar var följden.
Jag förstod det men tyckte att det var synd. Hemsidan är en skatt för den reslystne. Tusentals och åter tusentals resdagböcker och berättelser från jordens alla länder! Diskussionsforum, tips, efterlysningar, reskompisar.
Nu har hemsidan fått en ny ägare, den kommer inte läggas ned. Jag hoppas att den kommer att tas väl om hand.
Men jag vill inte lämna mina dagböcker där. Vågar inte. Jag vill ta med dem hit, till den här nya bloggen. Lägga dem under en flik, typ "gamla dagböcker" eller nåt, låta dem ligga där samlade ifall någon är nyfiken och vill kika i dem. Vet ni om det går att göra? Alltså inte lägga in 300 inlägg på vanliga rullsidan, utan direkt in under en flik. Jag har inte en aning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget