lördag 23 juni 2012

Överraskningen!

Vad fin han är, Jesús!

För en och en halv vecka sa han att en överraskning väntade på mig. Mer sa han inte. Inte när det skulle ske, inga ledtrådar om vad. Det enda han sa var att jag skulle ta med kameran varje gång vi åkte någonstans.
Gissa om jag har klurat på vad det kan vara!
Igår var det äntligen dags.

När jag slutade lektionen tog jag tunnelbanan tillbaka till stan, gick av vid Puerta de Jeréz och gick till Fnac där vi skulle mötas. Träffade på fina Lorena på vägen, lilla, rara Lorena!
Jesús väntade lyckligt utanför butiken tillsammans med det bästa han vet; en nyinköpt vinylskiva. Vi gick och åt montaditos innan han tog mig i handen och vi gick vidare.
Jag visste fortfarande inte vart vi skulle.
Strax efter katedralen drog han mig åt vänster och vi gick till min förvåning in i Casa de la Provincia. Han frågade en vaktmästare någonting och vi gick upp för en massa trappor, ända tills vi kom upp på taket.


Där väntade en underbar utsikt samt en liten scen och sköna stolar i tre rader. Litet och intimt. Jag gick runt och beundrade utsikten över katedralen och taken och fotade. I ett hörn var en liten bar med tapas och dryck uppsatt, och vid tio satte vi oss.


Gissa vad det var?
Trolleri!
Tre trollkarlar; Miguel Angel Gea från Madrid, Rubiales från Cádiz och Javi Benítes "Chango" från Sevilla, uppträdde med close up-magi! Trolleri är det bästa jag vet, och det vet Jesús. Jag njöööt! De var så skickliga alla tre, och så roliga! De trollade med kort, mynt och cup and balls.
Vi har med en... hm... potatis som minne.


Chango.
Föreställningen var en av programpunkterna på Entre Tejas, ett kulturprogram med filmvisning, musik, humor och monologer, allt sker uppe på det här taket. De här tre illusionisterna uppträder den femte juli också, så den som har möjlighet att gå bör inte missa dem!


3 kommentarer:

  1. Så underbar överraskning! Ha en fortsatt skön midsommarhelg! :-)

    SvaraRadera
  2. Ah vad mysigt! Hoppas ni hade det trevligt!

    Varje sommar har de "Gala Internacional de Magia" här i en by. Förra aret var vi och sag Luis Piedrahita och aret innan dess sag vi Karim, bada tva är trollkar/komiker..eftersom sambon min diggar komikerna bättre än trolleri..men det var kul! Vi kommer säkert ga pa nan nu i sommar med, far se om natt faller oss i smaken när programmet kommer ut.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack!
    Ulrika: Så roligt det låter! Berätta på bloggen vad det blir!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget