måndag 18 juni 2012

Avslappningskurs

Dagens projekt: Andra träffen på avslappningskursen där jag ska lära mig att hantera sprut- och nålfobin.
Förra gången gick sådär.
Det var bara jag  och en kraftig karl som ska lära sig hantera sin ilska, alltså att sluta slå sin fru och sitt barn.
Det kändes konstigt att sitta bredvid och höra honom prata om det här, mycket konstig känsla. Blandning av förfäran, sorg och... ja, jag vet inte, någon slags glädje över att han försöker göra någonting åt det.
Förra gången skulle vi ligga på varsin madrass och andas och slappna av och tänka på vackra saker.
Jag misslyckades totalt.
Fick hemläxa.

2 kommentarer:

  1. Du får se det som en utmaning (precis som om du behövde en sådan - men i alla fall). Om du skulle fixa att slappna av bredvid barnmisshandlaren så kommer du kunna sova dig genom nålstickandet.
    Piece of cake :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... Tyvärr var det inte han som var problemet, utan att det enda jag tänkte på var (när jag lyckades tänka bort nålsticken) Sverige, och fick världens hemlängtan.

      Radera

ny gadget

ny gadget