tisdag 15 maj 2012

Drömtårta till doktorn

Jag gick till doktorn för att lätta mitt hjärta.
Fick vänta en stund för doktorn var på en bar bredvid och drack kaffe.
Men i alla fall.
Jag berättade för honom, när han druckit ur koppen, hur jobbigt jag har det. Hur svårt livet är den här årstiden. Att jag faktiskt inte fixar mer! Att jag kommer bli galen innan juni! Att pollenet kommer att bli min långsamma plågsamma död!

Han förstod.
Och gav mig 20 stycken 20-milligramstabletter och en flaska ögondroppar.
Vet inte om det är tabletterna eller någon luftförändring, men idag har det inte varit så jobbigt faktiskt.
Om doktorn har trollat bort min allergi med de här tabletterna ska jag gå över med en bit drömtårta till honom.
Man gör så här i Spanien, man ger presenter till sina läkare. Varje gång jag är hos min diabetesdoktor står det en flaska dyrt vin, en chokladask eller en påse av något slag bakom ryggen på henne, gåvor från patienterna.
- Det är väl helt naturligt, säger Jesús, läkarna är ju de viktigaste vi har.

(Vem hittade förresten på det löjliga Loratadinet? Claritynet? Sockertabletter!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget