måndag 23 juli 2012

Flyg till Spanien och Sevilla

Ajajaj, inte bra.
Ryanair ställer in en mängd flygavgångar mellan Sverige och Spanien.
Så här är det: Det är mycket dyrt att skaffa novio i Sevilla när man inte bor ihop. Direktflyg finns inte. Reguljärt krävs två byten. Med Ryanair går det vissa dagar i veckan att åka till Malaga och ta buss därifrån (eller få skjuts), men Malaga ligger åtminstone tre timmar från Sevilla och resan går via Spaniens tråkigaste väg.
Under en kort period fanns det faktiskt direktflyg Skavsta- Sevilla. Med Ryanair. Jättebilligt (Om man inte räknar med den långa tåg- och bussresan till Skavsta med fyra byten, men det var värt det!)! Men den rutten togs snart bort.
Ryanair brukar vara det billigaste alternativet, trots att man måste köpa ett par olika resor och byta i Barcelona.
Nu tas 492 avgångar till och från Barcelona och Madrid bort, oklart dock hur många av dem som går till Sverige.
Anledningen: Spaniens dubblerade flygskatter på grund av krisen.

4 kommentarer:

  1. För att vara lite elak vill jag bara fråga hur detta berör dig? Det är ju inte som om du dagpendlar till Sverige - med tanke på hur många gånger man föreslår ett Sverige-besök :P
    *nudge nudge*
    Eller i och för sig - vad vet jag. Du kanske varit här hur många gånger som helst utan att besöka mig :( *snyft*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vadå! Jag kommer ju till jul! Räcker inte det?!? Vill du ha mig som inneboende?

      Radera
    2. Nejnejnejnejnejnejnejnejnejnej, du kommer (och jag citerar) "kanske" till jul.
      Dig som inneboende? Är du äntligen på väg att skaffa en laptop?
      För - du kanske minns - att du dömt ut all slags verbal kommunikation med småländskan :)
      Kramar

      Radera

ny gadget

ny gadget