onsdag 25 juli 2012

Kaktusfrukter och gröna hasselnötter

Typiskt på La Velá är de gröna, omogna hasselnötterna.

Vi köpte en påse, mest för att jag skulle få prova.
Jag fattar inte vitsen med dem.
Det brukar också säljas kaktusfrukter; higos chumbos (vad heter de på svenska tro?), och de hör till mina favoritfrukter. Det är sällsynt att hitta sådanatill salu  till och med här.
Man får frukterna färdigskalade, vilket är tur, för de har miljoner små små taggar som inte syns, men som borrar sig in överallt där de kommer åt, och sitter sedan och svider. Och man kan ju inte ta bort något som inte syns...




3 kommentarer:

  1. *LOL* Jag ser det framför mig.
    Fruktförsäljaren ser en svensk turist, skalar några kiwifrukter och säljer dem som "sällsynta kaktusfrukter" :)
    Förlåt... :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska inte tracka ned mer på katusfrukter. Jag lovar.
      Kramar

      Radera

ny gadget

ny gadget