lördag 7 juli 2012

Chatrin och filmerna


Kolla tjejen med det fina håret. Det är min kompis Chatrin. Hon som skriver så många skojiga kommentarer på bloggen.
Jag luftar bekymmer för Chatrin, så hon vet att jag och Jesús är varandras motsatser i fråga om film. Och för ett par veckor sedan skickade hon ett mejl:
"Maria, Åsa och jag har haft en liten diskussion. Och jag tänkte att det var lika bra att kolla med dig.
Vill du ha något tv-serie-aktigt eller filmigt?"/.../"Det är inget tvång alls - men på sistone har vi varit lite oroliga över att du inte får se några romantiska komedier :) Vi ser det som en mänsklig rättighet."


Så Chatrin tog hjälp av nämnda Åsa och Maria och började undersöka vad man kunde göra åt saken.
I veckan kom paketet med posten. Och vilket paket!
120 timmar med romantiska komedier, drama/feelgood, musikaler samt tv-serier.
Det är en skatt.
Vilka kompisar man har.


Chatrin har försett mig med film vid allvarligare tillfällen än det här.


Kan för övrigt berätta att Jesús trodde att paketet var till honom. Lustigt va?
Avin kom och J gick till posten med den, för posten har bara öppet förmiddagar under sommaren, och jag hade lektion.
Och när han såg den blå lappen på paketet som berättade att det innehöll "skivor" och summerade det med att ingen av oss visste vem paketet var ifrån, så fick han för sig att jag bara hade låtsats ovetande och att jag i själva verket hade överrasknings-beställt skivor åt honom från Sverige. Och skrivit mitt eget namn på adressen för att förvilla honom.
Vilket får mig att undra om jag överraskar honom för ofta eller för sällan.
Senast måst ha varit picknicken för drygt ett år sedan, då när vi äntligen kom fram till den fina platsen vid bäcken och det började regna, och vi samtidigt upptäckte att Spaniens alla fästingar picknickade på samma ställe.
J blev besviken när han öppnade paketet och såg att det istället för hårdrocksskivor låg Hugh Grant-filmer och musikaler i det :D



5 kommentarer:

  1. Ååååååååååå! :) Misstolka nu inte detta Annika. Jag är väldigt glad att du är glad över det så kallade "rom-kom-nödpaketet". Och är lite ledsen för Jesus skull - även om det var han som kom med Hugh Grant-förbudet...
    Men jag tycker verkligen att mitt foto kunde vara lite större. Just nu ser jag bara min hud på mikroskopsnivå men man kan inte urskilja molekylerna ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara vänner! Räddare i nöden! Och vilken rikedom med sådan vänskap. :)

    Njut av dina filmer och all feelgood.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Chatrin: Tyvärr, det är maxstorlek.
    Lotta: Jag har så fina vänner, och jag önskar att de bodde närmare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *LOL* Vad synd ;)
      Kramar

      Radera
  4. Åh vilken vacker bild på Chatrin! Känner värmen från er alla. Kram från mig, från en annan del av världen....

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget