söndag 30 mars 2014

Lördagslunch och gravidbubbel

Vi  tog sovmorgon, gjorde en liten helghandling och lagade lördagsmat - mat som får ta lite längre tid. Det blev ett sydafrikanskt recept, en nötköttsgryta med grönsaker och kryddor som kanel och kardemumma, och till det pumpamos med jordnötssmör. Jättegott!
Till efterrätt: jordgubbar med grädde.

Sedan hade J körövning och jag behövde greja lite på stan. Redan efter en halvtimme var jag trött. Måste vara graviditeten.
Efter två timmar var jag så slut att jag fick sätta mig och vila på en bänk bara 200 meter från bussen som jag skulle ta hem, eftersom jag inte hade kommit fram annars.

Jag har nog börjat vänja mig vid bubbelrörelserna i magen. Känns konstigt, men inte lika otäckt. När jag stod och diskade häromdagen började barnet röra på sig så jag fnittrade, och under en lektion bubblade det så jag blev fnittrig igen. Jag både väntar på bubblet och hoppas att det inte ska kännas något, eftersom det fortfarande känns så konstigt. Lite dubbelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget