tisdag 8 oktober 2013

Avokado och sardeller

Att laga mat till mig själv tycker jag är tråkigt.
Så tråkigt att jag inte gör det.
Så de dagar när Jesús jobbar eftermiddag och stannar kvar i byn och äter, och han inte lagat något i förväg till mig, ja, då hittar jag på något annat att äta än lagad mat.
Lyckligtvis sammanfaller de här eftermiddagspassen alltid med veckohandlingen i frukt- och grönsaksaffären.

Dagens lunch:
Färskt bröd från bageriet, med perfekt mogen avokado och sardeller.
Till efterrätt: vattenmelon och torkade fikon.

Vem behöver lagad mat?


2 kommentarer:

  1. Imponerande! Snyggt hoplagt också - estetiskt, liksom :-)

    sv: Visst är den bra med alla sina dragkedjor, väskan! Anders brukar oftast ha ryggsäcken med, och där ryms jättejättemycket! När jag trycker ner ännu en grej där i, så brukar han muttra:
    "Anders har plats..."
    :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesús muttrar han också, och ibland försöker han vägra låta mig ha mina saker i hans väska. Påstår att jag bara köper presenter till honom som jag själv har nytta av. Det är sant :-)

      Radera

ny gadget

ny gadget