lördag 5 oktober 2013

Jesús kan inte göra två saker samtidigt

Jesús KAN verkligen inte göra två saker samtidigt.
Prata och äta.
Tänka och... vad som helst.
Det går inte.

Exempel 1:
Vi äter fisk.
Jesús är uppväxt på fisk, har benat sina fiskar själv sedan han lärde sig gå.
Jag åt bara fiskpinnar och annan slags fisk utan ben (om det fanns ben var det någon som benade åt mig). Vilket betyder att Jesús är väldigt snabb på att äta fisk här i Spanien (man brukar få sin fisk hel), och jag är det inte.
Det har hänt mer än en gång när vi haft ett fat med fisk att dela på, att han ätit upp alla medan jag suttit och benat min första.
Utan att tänka sig för.
Det går av bara farten.
Eftersom han pratar samtidigt.

Exempel 2:
Kinamatmiddag hemma: Han öser upp hela rätten på sin egen tallrik, eftersom han sitter och pratar om något under tiden.

Exempel 3:
Alla felkörningar på grund av att han pratat under tiden.
Felkörningar för bådas del, för när jag kör och han ska indikera vägen, glömmer han bort det när han pratar, och vi hamnar fel.



- Du kan verkligen inte göra mer än en sak i taget.
- Nej... Inte om vi pratar om något intressant. Eller om jag tänker på något. Häromdagen i duschen funderade jag på något, och när jag klev ut kom jag inte ihåg om jag hade tvålat in mig eller inte. Jag luktade mig i armhålan och fick gå in i duschen igen.

Grillade sardiner. På varsin tallrik. Enda möjligheten för att inte gå hungrig från bordet...

13 kommentarer:

  1. Men, varför tar inte du dig dina firrar innan han tar sig? Så du får? Du får väl lägga dem på en sidotallrik eller nåt medan du äter en i taget. O vad gäller kinamaten får du se till att ta dig först. Fräs till på honom när han sitter o slevar till sig o babblar. Avbryt karln, så där kan han ju inte hålla på. Det är väl dax att han lär sig multitaska som vem som helst!
    Tycker det låter mest som bortskämd karl som är van att få babbla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå. Jag har nog formulerat mig illa, för så där var det ju inte alls tänkt att låta. Jesús är tystlåten av sig, utom med dem han känner riktigt väl. Han är väldigt omtänksam också och får världens sämsta samvete när han upptäcker att jag nästan har blivit utan fisk. Fast det där händer inte längre, så klart delar vi upp fisken numera eftersom vi vet vad som händer, och naturligtvis säger jag till, jag behöver inte gå hungrig.

      Om det är fler som läser det här och uppfattar det jag skrivit som Ewe har gjort, hojta till är ni snälla, för jag vill inte ha inlägg på bloggen som kan uppfattas så! Jag ser det mer som ett drag hos Jesús, som kan vara irriterande när vi återigen kör fel eftersom han inte är uppmärksam, men mest är lite lustigt.

      Radera
  2. Haha! Du går alltså på Jesús-dieten? Lansera den, den verkar effektiv :-D

    SvaraRadera
  3. Hola Annika!
    Äsch han är bara lite okoncentrerad. En konstnärsjäl. Inget ont i det.
    Jag förstod precis hur du menade :-)
    Ciao P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man fattar saker olika. Jag har allt precis klart för mig när jag skriver, men glömmer att den som läser inte har samma bild, så det är jättebra att få veta hur inläggen uppfattas ibland!

      Radera
  4. Ha, ha....han är ju man!!! Vi tjejer är ju multitasking. :-) Självklart kan han inte göra 2 saker samtidigt, he, he ;-). Pa jobbet jobbade jag med en kille som satt brevid mig och jag höll pa att driva honom till vansinne. Jag är ganska hyperaktiv av mig och förutom att jag gör typ 100 saker samtidigt när jag jobbar sa snackar jag dessutom HELA tiden. Han kallar mig för "Hammy" (den hyperaktiva ekorren i tecknade filmen Over the hedge)... Min jobbarkompis sade jämt: PARA Marina, soy hombre, soy monotasking....(SLUTA Marina, jag är man, jag är monotasking). Jag lärde mig dessutom redan pa gymnasiet att skriva pa skrivmaskin (nu dator) utan att titta och det kommer ju till hands pa jobbet, he,he. Jag skriver pa min dator hela tiden utan att titta och sitter och snackar...:-) My name? Pain in the a..!!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det möjligt? SKriva samtidigt som man pratar???
      Å andra sidan, jag intervjuar och antecknar utan att titta i blocket under tiden.
      Å tredje sidan lyckas jag sällan tyda mer än hälften av mina anteckningar :-)

      Radera
  5. Viktigt att tillägga här är att du äter lååååååååångsamt, Annika.
    Och att du tar pauser i ditt långsamma ätande varje gång du ska säga något.
    Jesus - jag är på din sida ;)
    Annika - jag saknar att luncha med dig :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle väl inte säga att jag äter långsamt, utan att jag njuter av maten medan jag äter den. Testa det någon gång!
      Det är väldigt roligt att luncha med dig, men nästan jämt har vi haft tidspress på grund av jobbets korta lunchraster, och jag hinner ju aldrig prata ordentligt under tiden :)

      Radera
    2. Hur får du det beskrivna matscenariot till att det är Jesus som inte fixar att göra två saker samtidigt? :)
      Han sitter ju och pratar och äter samtidigt. Problemet (med maten som tar slut - och att Jesus i slutänden ätit mer än dig) uppstår för att du inte fixar att göra detsamma ;)
      Kramar

      Radera
    3. Hahahahaha!
      Jag är svarslös!

      Radera
    4. Yes!!! Svarslös för första gången någonsin ;)
      Oj, segerruset gör mig alldeles yr. Ögonblicket är alldeles för överväldigande.
      Lova att aldrig bli svarslös igen :)
      Kramar

      Radera

ny gadget

ny gadget