måndag 20 februari 2012

Pizza nummer tio

Vi var i stan och ville äta middag på något roligt ställe, och Sloppy Joe`s är kul, så dit gick vi.
Det är en kedja i amerikansk stil. Jesús gillar deras pizzor. Det blev en korg med friterade lökringar och sås i en skål till förrätt, pizza (förstås) till Jesús, och små kycklingvingar dränka i en mumsig sås till mig.
Och medan vi åt på detta skojiga och trevliga ställe pratade vi om döden.
Det låter inte kul, och det var det inte heller, men intressant.

Nåväl. På en Sloppy Joe´s var Jesús för en massa år sedan med ett gäng kompisar, och här åt han sin första pizza någonsin. Han minns den väl. Det var nummer tio på menyn och den var fantastisk.
Pizza nummer tio bestod av, förutom botten, ost, tomat och jalapeño. Jesús avråddes från att beställa den, eftersom den var väldigt, väldigt stark, men han envisades. Hemma hos honom var stark mat mer eller mindre förbjuden, och när han nu var ute på egen hand och kunde beställa vad han ville så skulle det vara något starkt.
Pizzan bars in, het och fin och alldeles täckt av jalapeño.
Efter ett bett hade Jesús fått nog av hetta, men han kan vara rätt enveten, så han åt upp hela. Med varenda japapeño.
Lärdom: Förbjud inte ungar grejer. Det är det förbjudna som de längtar mest efter när de släpps fria.

Pizza utan jalapeño.

6 kommentarer:

  1. Hola,

    Kul att höra ifrån en svenska som också bor i Spanien! :-) Sevilla har jag varit i 3 ggr tror jag. 2 av gångerna för att se Atletico de Madrid spela mot Betis ena gången och Sevilla andra gången och den tredje på väg nedåt mot Cadiz tror jag vi skulle. :-)

    SvaraRadera
  2. Jaha... tack för den bilden! Nu MÅSTE jag ju äta pizza ikväll :) Fast jag har ju i o försi barnmatsburkarna också ;)

    SvaraRadera
  3. Madrileña: Förmodar att det var Betis som vann ;)
    Fia: Tycker nog att det är minst lika illa att oanandes hitta bilder på cocosbollar när man befinner sig 300 mil från dem. Vad kommer härnäst? Närbilder på ostbågar?

    SvaraRadera
  4. Å, jag sitter och läser bloggar medan mannen lagar middag och jag är så jäkla hungrig. Nu vill jag ha en massa pizza och friterad skräpmat, pronto! Så gott det låter!

    SvaraRadera
  5. Ha ha funderar på förbud....men oj vad starkt...så där svårstarkt :-)
    Funderar nu på vad jag förbjuder mina barn nu, som de kommer att
    lockas göra sen, hmmm
    Ha en fin dag/ Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. J berättade om en kompis som nu har vuxna barn. Hon förbjöd inte. Inte ens droger. HOn sa bara att "det här och det här har jag testat, och det passade inte mig, jag tyckte inte att det var så bra." Ingen av ungarna har lockats av cigaretter eller droger eller... Tja, dricker alkohol gör de, men inte mer än gemene man.

      Bra metod eller inte? Vet ej...

      Radera

ny gadget

ny gadget