tisdag 14 februari 2012

Förbaskade telefoner

Åh, vad jag avskyr att prata i telefon. Avskyr det! Och ännu värre är det att prata i telefon på spanska. Jag blir så nervös.
Vart tog brevskrivandet vägen?
Det ringde för en stund sedan.
En dam upplyste mig om att jag har tid på Centro de Salud i Camas i morgon klockan nio.
- Imorgon? Klockan nio? I Camas, upprepade jag undrande och fick det bekräftat.
- Jaha... Hm... Varför då?
- För sfpghughsjkhg, du hade beställt tid för det?
- ??? Jo, ja...
- Vart ska jag gå?
- Mfdlhgeroinvqrto.
Har alltså tid imorgon klockan nio. Vart jag ska ta vägen vet jag inte, mer än att det är på el Centro de Salud i Camas.
Klart att jag borde ha frågat igen när jag inte förstod. Klart att jag borde.
Absolut.

3 kommentarer:

  1. Vad spännande :-)
    Jag har oxå en viss telefonförskräckelse...och bor ändå i Sverige
    Vilken fin blogg du har, beskriver så träffande situationer, med glimten i ögat, kul att läsa
    Ha fint vart du nu ska i morgon :)
    Hej Helena i Småland

    SvaraRadera
  2. Ok... Snabb analys. Fyra faktorer: 1 den spanska vården, 2 det spanska språket, 3 din spanska telefon och 4 det spanska telefonnätet.
    Var känner du att det gick mest fel?
    /C

    SvaraRadera
  3. Helena: Tack! Bra namn du har på din blogg. Min lagar också himla god mat, men inte tänkte jag på att döpa bloggen efter det...
    C: =)

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget