tisdag 13 maj 2014

Paket!

Måste bara visa vad som kom med posten!
Två paket på samma dag, ett från min bror, ett från min moster.
Att få paket med posten är högtidsstunder.
I mosters paket låg ett gäng pocketböcker, ett brev och en bunt tidningsartiklar från lokaltidningen. Jag förstår att ingen annan av er som läser tycker att det är intressant att läsa nyheter som att det äntligen ska byggas cykelväg från stan ända ut till Läckö till exempel, men det gör jag!
I min brors paket var det mer väntade saker. En bunt bebiskläder som jag köpt på en second handsida på nätet, ett Elvisseriealbum som jag beställde av honom på bokrean, samt, överraskningen, svenskt godis!
Dipsåsen festade vi på under melodifestivalen. Här finns inte gräddfil att blanda den med, men naturell yoghurt fungerar bra.

Det är väldigt bra att ha en bror i Sverige, och en moster som gillar att leta pocketböcker på loppisar åt en behövande systerdotter :-)



8 kommentarer:

  1. Åh, vilka underbara paket! Förstår lyckan!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fest!!!! Det är verkligen underbart att få paket med posten :-) Och vilka söta kläder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa som finns! Måste skriva ett inlägg om den där sidan, då ska jag visa miniplaggen:-) Så fort resten av dem kommer!

      Radera
  3. Paket är ju så himla härligt som utlandssvensk! Det finns knappt nåt bättre. Oavsett om man får saker man själv önskat eller överraskningar :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att få paket. Betyder mycket när man bor utomlands. Jag hade lyckan att ha tre svenska väninnor här över helgen, så för mej flög lyckan in kroppsligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är till och med ännu bättre! Hoppas att det har varit ett riktigt fint besök!

      Radera

ny gadget

ny gadget