lördag 29 mars 2014

Skorna under sängen

Angående ämnet skor från frågelistan.
Måste utveckla det lite.
Alla mina skor är trasiga, och anledningen är att jag tycker så illa om att köpa skor. Jag är som Jesús när han måste lägga pengar på bilen, det stör mig verkligen, verkligen att behöva lägga pengar på skor. De jag fastnar för brukar vara för dyra, de andra är inte tillräckligt bra.
Så jag sliter och sliter på dem jag har tills de blir oanvändbara.
I höstas var mina svarta höst/vinter/vårskor så slitna att det var två stora hål på sidorna där jag kunde sticka ut lilltårna.
Köpte jag nya skor?
Nej.

Man kan hitta en massa anledningar till att inte köpa skor.
Yoghurtmaskin.
Vackra tallrikar på A loja do gato preto.
Ett bokpaket som ska beställas från Sverige framöver.
Spjälsäng i sommar.
Födelsedagspresent.
Att hösten/vintern/våren ändå snart är slut, så nya skor kan vänta till nästa säsong. Eller att det ändå inte kommer att regna så mycket.

Eftersom jag helst bara köper skor som jag tycker mycket om sparar jag mina favoriter trots att de inte går att använda mer.
Har därför en resväska full med utslitna skor (och en del som går att använda) under sängen.
I den hittade jag nyligen ett par skor som jag hade i högstadiet, för nästan 20 år sedan. De är visserligen rätt slitna men fungerar. De får för det mesta ersätta de svarta med hål.
Utom när de regnar, de är nämligen av tyg.

2 kommentarer:

  1. Okej, sååå extrem är inte jag med skor då :) Hahaha, tänk att du har en hel väska full med gamla skor! Det hade jag aldrig gissat! Dessutom under sängen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara Jesús som känner till skoväskan ;-)

      Radera

ny gadget

ny gadget