torsdag 3 oktober 2013

Raggmunkar

Som hängiven Lottaboksamlare kom jag att tänka på Lotta när hon bodde i Stockholm ett tag med sin syster Malin, och hon fick för sig att göra raggmunkar till middag.
Jag kom ihåg att det var ett helsikes problem med de där raggmunkarna, som verkade vara så lätta att göra.
Vad problemet var mindes jag däremot inte när jag bestämde mig för att använda den överblivna kokta potatisen till just raggmunkar.





Det var stekningen.



Mvh
/Hon-som-stekt-raggmunkar-för-första-och-sista-gången



6 kommentarer:

  1. tjoho, raggmunkar som är så gott... :-)

    har min vinst kommit bort? lr har du glömt? :-)

    hälsningar
    anitha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, mina blev inte ens särskilt goda... Suck.
      Din vinst har inte kommit bort och den är inte bortglömd! Den ligger i kylen och väntar på att postas! Det är jag som är trög med att skicka den bara, bra att du skyndar på mig! Lovar att den kommer att skickas inom en vecka!

      Radera
    2. ser väldigt mycket fram emot det... :-)
      om jag får din adress kan jag skicka lite svensk choklad o svenskt plockgodis till dig... om du vill :-)

      //anitha

      Radera
    3. Anitha! Jag skulle aldrig tacka nej om någon ville skicka sådan post :-D
      Adressen finns redan på kuvertet som avsändare, men känn inte att du måste!

      Radera
  2. Jag ääälskar verkligen raggmunkar. Men aldrig vågat göra själv. Jag är en fegis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsätt vara fegis! Det är inte värt besväret!

      Radera

ny gadget

ny gadget