fredag 11 oktober 2013

Fredagslista

Gårdagens bästa: Musslorna till lunch. Eller den oväntade presenten; en påse full med små resetandkrämstuber!

Min förmiddag idag: Ta med pluggböckerna till flytbaren i floden och sitta och läsa i solen med svalkande is-te..

Min kväll: jobb.

Dagens fundering: Vad gör man i Sverige där det inte finns kopieringsbutiker?

Morgondagens utflykt: Almonaster, alltid lika vackra Almonaster i Sierra de Aracena. Där hålls en festival med musik, mat och marknad som vi ska kika närmare på. Jesús är orolig för att folk ska vara utklädda, det tycker han är tramsigt, men vi har kommit överens om att ifall det är fallet så åker vi igen. Till någon annan by, eller till en fin vandringsled. Området är fantastiskt, var man än befinner sig.

Morgondagens förhoppning: Att vi hittar till det där matstället där vi var för flera år sedan, där man köpte kött i en butik och lånade en av de många, fasta grillarna på plats för att grilla. Man köper tillbehör och dryck i en bar bredvid. Himla kul såg det ut, och gott luktade det. Hoppas att vi hittar, och att stället finns kvar!

Vad har ni för fredags- och helgplaner?

6 kommentarer:

  1. Fredag dag - jobb, kväll - städa. Lördag - gå på stan medan trollen repar med musikskolan. Söndag dag - hjälpa till med genrepet, söndag kväll - G:son in concert där trollen är med i kören.

    SvaraRadera
  2. Apropå kopieringsbutiker! Då kan man gå till biblioteket! :) Och vissa bokhandlar kan erbjuda kopiering mot betalning...fast en kopieringsbutik skulle vara ypperligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker, att på ett bibiotek kopierar man väl inte så många sior, för det mesta? Om man måste kopiera sisådär en halv bok nästan, eller skriva ut 80 sidor... Ja, då är det bra med en riktig kopieringsbutik!

      Radera
  3. Jag tänker inte röra en fena på lördag, jag är så utschasad efter två veckor på mitt nya jobb. Jag tror att min chef snart kommer att annoncera ut att jag kan gå på vatten också! På söndag blir det sällskapsspel med kompisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nytt jobb? Spännande! Men var inte för duktig, då bir du aldrig lämnad ifred:)
      Sällskapsspel med kompisar låter som en perfekt söndag.

      Radera

ny gadget

ny gadget