söndag 23 september 2012

Mysig lördag med sushi och spa

När man skaffar sambo gäller det att välja noga. Jag tog en som gillar god mat, som lagar god mat och, som bonus, gärna gör sushi. Perfekt.
Det gäller att välja elever noga. Det gäller att välja kockar, gärna sådana som har gått sushi-akademi i Japan i sex månader för att bli sushi man (det heter faktiskt så!), som inte bara lärt sig allt om sushi utan även hur man driver en sushirestaurang. Det gäller att hålla kontakt med sådana även när de slutat för att flytta till Sverige.

Det blev de godaste sushisarna på länge.
Många blev det också. Tre tallrikar. Oj, vad vi åt!


Sedan åt vi choklad och spelade vi spel.
Carcassonne så klart.
Jag vann.
Som vanligt.
(Nä, det var inte sant, J vinner ofta. För ofta.)


Sedan hade Jesús en väldig lust att ta med mig på spa, och jag tänkte att okej då, det kan han få göra, så vi åkte till ett i Sevilla, på hotel Medelín för omväxlings skull. Det var härligt. Bäst var ångbastun med stjärnhimmel. Jag fick julkänslor av att titta på den. Fast spaet var dyrt och inte så bra som arabiska badet; Aire de Sevilla.
Sedan blev det middag på Sloppy Joe´s  i närheten. Alltid skoj! Pizza till Jesús, kycklingfajitas till mig, chokladtryffeltårta till båda.



Jag tyckte att det var himla skoj alltihop.


Jesús såg lite... hängig ut. Förkyld förstås. Han hade väl utsatts för en vindpust, eller fått blåst på sig från bilfläkten eller något annat fånigt.
Spanjorer...


2 kommentarer:

  1. Mmmm sushi!
    Finns det nåt sushiställe i Sevilla tro?
    Kan också rekommendera sushin på Arlanda (du ska ju till Sverige snart, kanske flyger du till/från Arlanda). Den är supergod!
    Spa låter lyxigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns flera sushiställen, men det enda som jag har provat och gillat är Kaede (Calle Ronda de Capuchinos, mitt emot Arco de la Macarena). Inte alltför dyrt. Det ligger lite ocentralt, men nära den franska, moderna teterían Dutchka (eller hur man nu stavar!) på Calle San Luís. Jättegott te och fina efterrätter med choklad.
      Tack för sushi-tipset, jag landar på Skavsta dock, men nästa gång jag hamnar på Arlanda ska jag prova deras sushi!

      Radera

ny gadget

ny gadget