onsdag 26 september 2012

Allmänt svammel. Febersvammel.

Jag har en massa att skriva om, men jag får inte tid till det.
Vill skriva om något som jag avskyr med Sverige, landet som mina svenskelever drömmer om att bo och arbeta i. För dem är Sverige perfekt. En idyll..
Vill skriva om sommarens bränder i Spanien. Sommarens anlagda bränder, för att bygga bostäder vid kusterna där man annars inte kan få bygglov. Om inte marken brinner upp först.
Vill recensera sommaren, om den verkligen var så jobbig som alla varnade för att den skulle bli.
Fota...

Nå, det kommer.
Kan ju tala om, ifall någon skulle vara intresserad (inte troligt) att vi har nytt internet. Det är så bra att det går att lyssna på radio! Kommer att testa om internet-tv fungerar.
Är fortfarande febrig, vilket enligt Jesús tycker borde vara fullkomligt omöjligt eftersom jag, på hans inrådan, tagit en febernedsättande tablett som är stor som en baguette.
Den är enorm. Vilken dumbom hittar på att göra en så stor, osväljbar tablett?
Dessutom gör den ingen verkan, och det ser ut som om jag leder diskussonen som pågått i åratal; svensk respektive spansk medicin. Eller rättare; Ipren - spanska tabletter. Enligt J finns inget medel i Ipren som sänker febern.
Konstigt då, säger jag, att det står på paketet att den är febernedsättande. Och att jag faktiskt blir av med febern med en sådan tablett.
Synd att de är slut.
Gott att bli ompysslad förresten. Att vara sjuk ensam är inte roligt alls.

Övrigt: Längtar till Norge. Skulle vilja stå vid en fjords blanka vatten, med höga berg omkring, och vänta på färjan. Där befinner jag mig i tankarna. Jag skulle kunna tänka mig att bo i Norge. I Sverige eller Norge, det är mina länder.


4 kommentarer:

  1. Sänder dig härmed en Ipren, stor som en gammeldags skivad Skogaholmslimpa, så kan du själv ta en skiva och knapra fint när dumma febern bråkar!!! Med humor- och krya-på-dig- hälsningar!!! Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Pia, den limpan kommer att göra susen! Vem behöver baguetter när det finns Skogaholmslimpor? Hur hade ni det på semestern? Blev det några grisben?

      Radera
    2. Ojoj, tackar som frågar!...GC upphör aldrig att förvåna! Tokförkylning, tokvärme, men toktrevligt som alltid! Inga grisben, men ett gäng spanska ölkorvar dock!

      Radera
    3. Härligt! Utom förkylningen då, men den befann sig ju på en trevlig plats! Och du med den!
      Då blir det till att börja planera nästa Spanien-resa snart!

      Radera

ny gadget

ny gadget