onsdag 26 september 2012

Drömmen om julbord


Vet inte om det är vuxet, eller fånigt, eller något annat, men jag har i flera år drömt om att äta julbord med J.
(Det låter inte vuxet.)
Vi gjorde det första julen när han var i Sverige.Jag var väl lite tankspridd kanske, för vi gick upp sent, åt stadig frukost och... sittningen var klockan 13. Inte bra.
J gjorde så gott han kunde, men när det var dags för efterrätten mådde han så illa att han var tvungen att gå ut. Och jag fick följa med förstås.
Missa efterrättsbordet... Det sved... Svider ännu.
Nu när julafton är en måndag och J slutar redan den 21 december kan vi äntligen göra om besöket, för de allra sista julborden serveras den 22 december. Vi hinner precis.
Himla prat om julbord, men julbord är skoj ju!
Måtte inga snöstormar härja den aktuella dagen så att vi blir fast i Malaga. Eller i Amsterdam. Så trist det vore. Vänta ytterligare sju år på julbord med J...

Snö - ja tack. Snöoväder som hindrar plan att komma fram den 22 december - nej tack!

4 kommentarer:

  1. Säger efter mig: "Forshems gästgiveri".
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg efter mig: öppet den 22 december. 23 om det är utanför Göteborg, alltså långt från flygplatsen.

      Radera
  2. Förstår att du längtar..Janssons frestelse mmmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm... Och julskinka! Tänkte faktiskt tillaga en julskinka här förra året, men fattade aldrig vilket kött jag behövde, så det blev inget...

      Radera

ny gadget

ny gadget