lördag 21 januari 2012

Utsikt från taket

Hörrni, undrar ni något eller vill läsa om något särskilt är det bara att hojta till.
Nu tänker jag, helt oombedd, skriva om var vi har vår tvättmaskin.
Vilket väl alla har funderat på sedan jag drog igång bloggen.
Alltså.
Vår tvättmaskinen står på taket. I en liten byggnad med tre dörrar och en tvättmaskin innanför varje dörr. En för varj.e lägenhet.
Jag tycker att det är så tråkigt att tvätta så det har Jesús hand om (och för att det tog så lång tid innan jag fattade hur låset till takdörren funkar, kunde inte komma upp, och för att jag FORTFARANDE inte lärt mig läget på vattenlåsratten).
Men jag gillar att gå upp och samla ihop tvätten. Ja, den får torka däruppe så här års eftersom solen inte når ner i pation. Vilket är trist under vintern men en lyx under årets övriga nio månader.
Nåväl.
Taket.
Jag roas av att titta på utsikten åt alla håll. Går förbi tvättstugan och rakt fram, för där ser man huvudgatan i Las Pajanosas, man ser rakt över på kyrkan när Don Juan (jo, prästen heter faktiskt så) ska hålla gudstjänst, kikar ned på folk som står utanför butiken och pratar...  Tar jag några steg åt höger retar jag upp vakthundarna i grannhuset en våning ned, så det brukar jag göra. I andra änden av taket kikar jag ned på min favoritträdgård, med en liten kaklad bassäng, mysig gång och fontän. Skulle gärna vilja ha den trädgården själv...





2 kommentarer:

  1. Vad tjusigt med allén av apelsinträd.
    Ok, nu när jag sett tvättstugan vill jag se resten av huset. Visa? Snälla söta?
    /C

    SvaraRadera
  2. Kan hända att det kommer. Men det är inte så spännande...

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget