fredag 16 december 2011

Väderspåmannen

Det hade varit molnigt i ett par dagar och jag följde väderleksrapporterna eftersom jag planerat tomtefotografering första dagen det blir sol igen.
Molnigt är lite trist, men något regn skulle det inte bli. Enligt vädret.
Men så kom Jesús hem.
- Det blir regn. Ungarna har varit helt omöjliga idag.
Enligt honom slår det aldrig fel, och lärarna på varje skola han jobbat på pratar om fenomenet. Dagen innan det regnar är eleverna stökigare än någonsin.
Jag tror inte på det.
- Så är det inte i Sverige, säger jag.
- Nej det är klart. Där regnar det ju varenda dag. Här regnar det var tredje månad.

Vad än väderleksrapporten sa.
Jesús fick rätt.
Det blev regn.

2 kommentarer:

  1. Orginellt koncept det där. Väderprognoser genom studier av skolbarn. Hmm. Och hans prognos för Sverige verkade klockren :)
    Jag har hört att vi ska byta ut SMHI mot ett annat väder-bolag. Be Jesus skicka en offert till Västgöta tidningar :)
    /C

    SvaraRadera
  2. Otroligt!!! Ha ha ha! Nä, vi är omöjliga hela tiden, måste vi ju.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget