söndag 4 december 2011

Paket

Det är så roligt att få post!
Till och med när det är man själv som har gjort i ordning posten, som det här paketet:



Jag tittar på de buktande sidorna, konstaterar att en av dem gick upp i Danmark där den tejpades ihop av brevbärarna i Köpenhamn. Paketet gick igenom en röntgenkontroll, och sedan flögs det till Madrid. Där upptäcktes den svenska postkassörskans lögn, att kartongen inte alls väger 20 kilo som är maxvikten, utan 23,1 kilo.
Men paketet kom fram.

Det här blev jag särskilt glad över att det anlände:

Mina bruna skor.

Ett gäng favoritböcker.

Sykorgen. Har mycket som väntar på att lagas...


Det här minns jag inte att jag packade ner:

Plastburk med kapsylöppnare i.

Det här önskar jag att jag hade packat ned:
En flaska ljus sirap
Köksvåg
Min gjutjärnspanna
Gummistövlar
Tjocka tröjan att tomta i
Rutiga kokboken. Varför, varför lämnade jag den hemma?

ny gadget

ny gadget