måndag 16 januari 2012

Spelbutiken

Den här underbara spelbutiken är en av mina favoritbutiker i Sevilla.
Det är alltid roligt att gå in här och kika.
Spel för stora och små, nyutgåvor av gamla spel från början av 1900-talet, vackra träexemplar av La Oca och spanskt Fiaspel (mycket roligare än det mesiga svenska spelet) för upp till åtta personer, och en avdelning med bara pussel.
I fyra år letade jag efter Jungle Speed som jag spelade med en speltokig fransyska i Bolivia, och det var här jag hittade det. Tre år tog det innan jag fick tag i Carcassonne, också här. Våra favoritpussel kommer härifrån, samt fyra av årets julklappar i spanska släkten.
Butiken ligger på Calle Evangelista i Triana, nära Liedl-affären.




3 kommentarer:

  1. Å, det låter som en alldeles fantastisk affär! En sån hade man gärna haft i kvarteret=)

    SvaraRadera
  2. Vet du vad? Carcassone finns på SF-bokhandeln, såklart. Men, det finns även på Ugglan i Mariestad. Hade du frågat mig hade du fått tag i det för tre år sen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde jag ha gjort. Största hindret har varit att jag inte vetat namnet på spelet.

      Radera

ny gadget

ny gadget