måndag 23 juni 2014

Helgen

Lördag: Födelsedagskalas. Sonen till någon i en av Jesús grupper fyllde fem. Långsökt? Ja. Men här brukar födelsedagar bara vara en ursäkt för att göra något festligt och ha kul. Nu bev det grillning och bad i pool. Alltså, njutning! Pool! Jag kommer snart att drömma om svalkande simbassänger på nätterna!

Söndag: Söndagslunch hos svärföräldrarna. Potatis- och bläckfiskgryta och gazpacho. Så gott! Därefter siesta. Jag tänkte (försökte) vägra siesta, efter att knappt ha sovit alls föregående natt (barnmorskan säger att det är något med hormonerna som gör att vissa gravida inte kan sova) och tänkte att om jag bara håller mig vaken på dagen kommer jag att sova nästa natt.
Men det går inte att säga nej till siesta hemma hos svärföräldrarna. Det går inte. De mörklägger lägenheten och går och lägger sig, alternativt somnar i soffan, Jesús somnar och därefter finns det inget mer som kan hålla mig vaken. Inte ens om jag skulle ta med en bra bok skulle jag kunna hålla mig vaken.
På kvällen träffade vi Lidia och hennes kompis från Valladolid, Patri, Loren och Jose Alberto på en tapasbar i närheten och blev kvar i flera timmar. Skoj! Skulle gärna fortsätta helgen några dagar till!

Den här veckan: Två bra händelser. Läkarbesök på onsdag, och då får vi förhoppingsvis datum för igångsättning.
Och till helgen blir det utflykt, planerad sedan januari när jag hade svenskmatcravings :-)

2 kommentarer:

  1. Hur funkar det med igångsättning i Spanien? Vad har de för regler? I Sthlm: 2 veckor efter BF. Vissa andra ställen 3 veckor. Eller är det annan typ av igångsättning, innan BF? *nyfiken*

    Ang om bebistiden går lika långsamt som graviditeten: aldrig i livet! Märk väl dock att jag typ halva låg i ett mörkt rum utan att ens kunna läsa och mest ville dö... Så... svårt att slå det i långsamhet. Magsjuk i 9 mån liksom. Å andra sidan smärtsamma komplikationer efter och en unge som inte vill sova = långsamt det med. Tusen hellre gånger både föda barn, fysisk smärta och sömnlöshet än illamåendet from hell i alla fall! De flesta säger ju att tiden går så fort med bebis, så jag är säkert ett undantag som inte kände så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga! Jag har bara läst om igångsättning i Sverige.
      I mitt fall blir det igångsättning på grund av att jag är diabetiker. Bebisen kan bli väldigt stor. Det är visst samma i Sverige, att diabetiker ofta sätts igång en eller ett par veckor före beräknat datum. Just nu är jag väldigt trött på det här tillståndet och hoppas att bebisen ska komma ut så snart som möjligt.
      Jag ska tala om för dig vad jag tycker, om bebistiden går långsamt eller inte. Vet i alla fall att jag hellre tar onda ben än illamående. Illamående är det värsta som finns.

      Radera

ny gadget

ny gadget