torsdag 23 augusti 2012

Tecken på att det är varmt del 2

Öppnade bildörren.
Flyttade mig snabbt åt sidan för att inte bränna mig på hetluften som strömmade ut.
När varmluften inne i bilen bytts ut mot varmluften utanför satte jag mig bakom rattmuffen (skyddsåtgärd, farligt att lägga händerna direkt på bilratten på sommaren) och fick syn på lypsylen som jag glömt kvar i facket vid framrutan.
"Borde nog flytta på den, det är ju varmt" tänkte jag, tog upp den och "AAAAJ!!!" vad den brändes!!! Inte bara plasthylsan, utan också innehållet som hade smält och rann ut i handen som stearin!
Jädrar vad det brändes, men, precis som stearin, så stelnade det snabbt mot huden i vita bumlingar.

När jag försökte ta upp lypsylen på kvällen, när det var svalare, satt den fastklistrad i det lilla facket, som följde med.


2 kommentarer:

  1. Och här börjar det bli höst... Fast runt 20 grader på dagarna, skönt. Speciellt som höggravid. Fläkten inne går ändå på högvarv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så skönt! Höst! Här finns ju inte riktigt den årstiden...
      Njut av känslan att inte vara höggravid i Sydspanien! Nu har du bara en dryg vecka kvar... Spännande!

      Radera

ny gadget

ny gadget