torsdag 5 januari 2012

Hantverksmarknaden

Just nu pågår en marknad på Plaza Nueva, en marknad som jag har väntat på. Det är hantverksmarkanden som brukar hållas från mitten av december till trettondagen.
Mitt i julklappsruschen förstås.
Här säljs smycken, handgjorda cremer, skojiga barnkläder, pappersprodukter, roliga väskor i färgat läder och mycket annat. Mitt favoritstånd som jag brukar gå till är ett i hörnet, borta vid cykelställen. Där sitter en man i sitt bås och säljer snurrande mobiler och saker som är gjorda av svart järn och färgat glas. Det är lampor, krokar, ställ för rökelsepinnar, speglar och en massa fjärilar, stjärnor och noter som hänger i tunna trådar, snurrar runt med en rund glasbit underst.
Mobilen med noter skulle jag vilja ha. Men den är inte billig...




4 kommentarer:

  1. Glassakerna såg tjusiga ut. Hur många svenska pengar är "dem inte är billiga"?
    /C

    SvaraRadera
  2. Omkring 90 euro hörde jag att det mumlades om...

    SvaraRadera
  3. Tiffany-glas ser det ut att vara, då är det blyinfattat och inte järn. Fast det spelar kanske bara roll för en glasnörd som jag... ;)

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget