lördag 8 juni 2013

Prinsessan Madeleines bröllop

Idag gifter sig prinsessan Madeleine.
Jag hade gärna velat se bröllopet på tv, men jag är på resande fot precis hela dagen, så det är omöjligt.
Nu tror ni att jag skojar, men jag är fullt allvarlig med att jag funderade på att åka tillbaka till Spanien en dag senare, bara för att kunna se bröllopet. Hade planerat att se det hos min moster, den enda som jag garanterat vet kommer att titta.
Jesús trodde att jag skojade när jag sa det, att jag övervägde en dag extra, men det gjorde jag inte.
Det som stoppade mig var ekonomin. Det är för dyrt att flyga från Göteborg.

Jag och prinsessan Madeleine har en del gemensamt.
Vi har samma namn. Ja, jag heter Madeleine i mellannamn.
Vi är nästan jämngamla, hon är bara ett par veckor äldre än mig.
Vi gifter oss båda i sommar. Nej, jag skojar bara :)
Däremot så kan man säga att vi är släkt på långt håll!
Och det ska jag berätta om i morgondagens inlägg!

4 kommentarer:

  1. Det sista låter spännande.

    SvaraRadera
  2. På vilket sätt "skulle man kunna säga" att ni är släkt? :)
    Kramar

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget