onsdag 5 juni 2013

Lunch för den krassliga

Har varit lite krasslig i ett par veckor, en  infektion som spökar, och matlusten vill inte riktigt infinna sig.
Den senaste satsen kolakakor fick jag ge till Jesús mamma eftersom jag inte kunde äta dem själv. Och Jesús gör det ju inte heller, han som inte äter sötsaker.
Både buljongen som vi gjorde igår och tanken på den vanliga tisdagsbaguetten med serranoskinka, som jag brukar äta när Jesús äter i byn, fick det att vända sig i magen, trots att jag var lite hungrig.
Tur att man bor där man bor då, för Pepe hade vad jag behövde, och det bara 20 meter från porten.
En halvtimme senare hade jag dukat upp det här:


Frukt och grönsaker går ner.
Melon, körsbär, avokado, färskt bröd, picadillo av tomat, grön paprika, tonfisk och lök med aliño av olivolja, vinäger och salt. Och en skiva av Jesús mammas sockerkaka. Och apelsinjuice.
(Blev en påse citroner att göra lemonad av också, men det hanns inte med före maten).

4 kommentarer:

  1. Frukt och grönt är ju dessutom godast!

    Anna Granström.

    SvaraRadera
  2. Jisses vad gott! Jag blir alldeles avundsjuk. Det är sån där lunch jag går och drömmer om på dagarna, men det blir aldrig av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev så lätt av, eftersom butiken närmast vår port är just frukt- och grönsaksbutiken. Granne med den pyttelilla fiskaffären som bara har öppet på förmiddagarna. Och 20 meter längre bort ligger bageriet och köttaffären.

      Radera

ny gadget

ny gadget