söndag 19 maj 2013

ESC - finalen

Danmark vann, det var väl bra.
Jag som inte hört Sveriges bidrag förut tyckte att det lät likadant som alla de andra.
Petra Mede var säkert bra, men den spanska presentatören pratade hela tiden så jag hörde henne inte, bara såg ibland.
Under mellanakten visade spanska statliga teven reklam, men lite fick man se.
Har förstått i efterhand att det var en massa sketcher och svenska inslag, men den såg vi inte.
Egentligen missade vi det mesta av tävlingen eftersom vi pratade istället. Som det ska vara.
En textremsa visades faktiskt i teven, och det var låttexterna på språket som de sjöngs på. Lustigt. Var det likadant i Sverige?
Spanien kom näst sist. Det var nog lite jobbigt för spanjoren som var med. Han ägnade sig mest åt mobilen och var tyst, och stönade då och då över hur dåligt det gick för Spanien. (Röster från två länder. Åtta poäng totalt.)
Jesús kom hem klockan fem efter spelningen, och jag är himla glad över att jag inte gick!


4 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt med kommentarerna i utlandet! Själv tittade jag pâ Svt pâ datorn. Du kan fortfarande se programmet pâ svt play. Kolla in dom roliga inslagen vid cirka 2 tim och 20 min, innan röstningen. Svensk mentalitet i ett nötskal. Först med nâgra sketcher med bl a Reinfeldt och sedan ett sâng- och dansnummer med köttbullar, midsommar, Dalahäst, svenskt köande etc. Lustigt, âtminstonde för svenskar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tittat på svt play, på något som står under mellanakter eller något liknande. Gillade den med Reinfeldt! Fast jag undrar om folk från andra länder förstår det roliga med inslagen?

      Radera
  2. Haha, inga sångremsor här inte :) Tycker det är trevligt när de sjunger på egna språk. Vackert! Och Spaniens bidrag tyckte jag var bra! Trist att de inte fick så många poäng!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint när de sjunger på enga språk. Spaniens bidrag var inte helt dåligt, men man glömde det snart, och det är väl det värsta i det sammanhanget.

      Radera

ny gadget

ny gadget