torsdag 23 maj 2013

Pipen attackerar!

Han är så jäkla rolig, Pipen.
Mest ligger han och sover på sin kudde bredvid datorn, eller ovanpå soffan, men när han vaknar och vill leka är det inte med små plastbollar eller papperstussar.
Nej, favoritleken är att attackera och skrämma mig!
Bästa platsen för det är den fria väggen vid mabordet med sina två öppningar. Jag och Pipen ställer oss på varsin sida om väggen. Och vaktar på varandra. En av oss sticker fram huvudet för att stirra på den andre på sin sida av väggen. Drar tillbaka huvudet. Sticker fram det igen. Så håller vi på så tills någon av oss tar ett kliv över till andra sidan väggen och attackerar den andre. Andra gånger smyger jag från ena dörröppningen till den andra, fram och tillbaka, och sticker fram huvudet ibland. Pipen följer efter på sin sida av väggen och lurpassar på mig bakom hörnet, på helspänn, med uppspärrade ögon. Ibland lurar jag honom och skrämmer honom med att kliva fram på den sida som han inte väntar sig.
Ibland är hans så attacksugen att han gömmer sig bakom varenda möbel och vägg för att hoppa fram med utsträckta ben (och indragna klor) för att verka jättestor och skrämma mig. Ibland lyckas han och jag skriker högt.
Ibland,. när jag har vunnit attackerandet, blir han liksom inte av med lusten att ge igen, så då biter han mig i benet lite försiktigt när han kommer åt, så är det bra sen.





6 kommentarer:

  1. Det låter precis som min katt Kavaj. :)
    Har du testat att leka "ett, två, tre, rött ljus" med Pipen?

    Det är en höjdare här hemma kan jag säga!

    SvaraRadera
  2. Pipen verkar vara en dålig förlorare.
    Jättevacker bild!!!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser du den stirrande attack-blicken?
      Pipen är lite av en dålig förlorare, ja.

      Radera
  3. Så är vår katt också! Men hon är mer skraj än jag så när hon "attackerar" så springer hon fram jättesnabbt och sen en halvmeter framför mig så tvärnitar hon och drar åt andra hållet! Men hon tycker ju att det är roligt också så då får hon väl göra det =)

    Dessutom så brukar hon smyga på mig... men hon är lite dålig på det också eftersom hon oftast försöker göra sig så platt som möjligt i henner korg, men det finns ju en gräns på hur platta katter kan bli så oftast blir hon inte så osynlig som hon skulle vilja vara... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt! Pipen är dåig på att smyga. Eller, han har dåliga förutsättningar för vi har ett knarrande parkettgolv så han hörs hela tiden.
      Det är ändå förvånande hur platta katter kan göra sig. Jag fattar inte hur PIpen kommer under soffan, till exempel. Visst att han kan göra sig platt, men huvudets storlek kan han ju inte göra något åt.

      Radera

ny gadget

ny gadget