torsdag 14 februari 2013

Så här ser det ut att gå den livsfarliga "camino del rey"

Som kommentar till det här inlägget, och med anledning av El camino del rey, fick jag en länk till en film av Anna Granström.
En person som har gått El camino del rey, den byggda promenadvägen uppe i bergen, har filmat.
Vi säger så här: Jag blev lite besviken när jag fick reda på att man inte längre kan/får gå vägen.
Besvikelsen försvann när jag insåg att bergsvägen saknar räcken.
Efter att ha sett filmen kommer jag aldrig mer hysa någon längtan till farliga bergsvägar.

Alltså, det är fruktansvärt.
Känsliga tittare varnas.
Man får svindel från skrivbordsstolen.

Klippet kan ni se HÄR.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Här kommer en länk till wikipedia som du kanske redan sett men där framgår iaf att man klubbat en restaurering för 9 milj € och tre år ska det ta. Bra att iaf en del pengar går till annat än giriga korrumperade politikers bankkonton i Schweiz :)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Caminito_del_Rey

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länken! Det visste jag inte. Men 2011... Än tycks inget ha påbörjats...

      Radera

ny gadget

ny gadget