lördag 16 februari 2013

Släktkalas

Nu ska vi hem till Jesús bror på släktkalas.
Det är en liten brorsdotter som fyller fyra.
Det ska bli skoj, man får alltid så mycket mat, alltid grillat och en massa tapas.
Och inte för att vara sån, men jag skulle uppskatta om inte J:s brorsbarns partner kom.
Dessa översociala människor. Som pratar mer och är mer trevliga mot mina svärföräldrar under en timme än jag lyckats med på sex år.
Jag önskar att J:s svågers pappa kunde komma, han är den ende som är mer osocial än jag. Jag stannar ju ändå i samma rum som övriga...

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där. När jag precis hade blivit tillsammans med F så hade hans bror en flickvän sen 4 år tillbaka och hon var liksom hur gullig som helst mot min svärmor och hennes man, typ lämnade små gulliga lappar och skickade med presenter och ringde när hon inte kunde följa med och hälsa på dom.
    Dom har i alla fall gjort slut nu med jag tror inte att jag någonsin under dessa 10 år som jag och F har varit tillsammans nu har kunnat vara lika gullig som hon var!
    Men, jag har nog blivit min svärmors favorit ändå för jag är aldrig fejk eller försöker ställa mig in på något sätt, så fortsätt vara den du är =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får väl göra det. Får se om vår relation utvecklas något... Inte så att den är dålig, vi står bara inte så nära varandra:)

      Radera
  2. Det är så svårt sånt där men var den du är Annika. I alla lägen. Du är bra som du är och behöver inte jämföra dig med din svägerska. Alla relationer varken kan eller behöver vara nära. Men respektfulla.

    Du är bra vännen. Glöm inte det.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt skrivet. Inte nära, men respektfulla. Så sant.

      Radera

ny gadget

ny gadget