onsdag 28 november 2012

Tips på artiklar

Jag läser mer och mer Svenska Dagbladet.
På nätet förstås, papperstidningen är svår att få tag i här. För att tala klarspråk, här i Sevilla finns inga svenska tidningar att få tag i.
Men alltså. SvD är den tidning som bäst bevakar det som händer i krisens Spanien. Här är en läsvärd artikel om varför hårda åtstramningar inte är rätt väg att gå, det som jag har tjatat om redan.


Den här artikeln om könsneutrala leksakskataloger tycker jag är intressant.
Ni som läste inlägget Min tro vet var jag står i frågan.


Och när vi nu pratar om SvD så vill jag kommentera ytterligare en annan artikel. Den handlar om olivoljan som verkar bli dyr i år. Och jag antar att det gick lite för fort när artikeln skrevs, förklaringen "När regnet uteblev i somras..." är inte särskilt bra. Det högre olivoljepriset kan väl knappast vara att för att det inte regnade i somras? Här i södern täcks landskapet av olivfält, Andalusien är en stor producent av olivolja. Och här regnar det inte under sommaren. Inte något år. Det slutar regna i början av maj, och återvänder (om vi har tur) i oktober. Sommarmånaderna är alltid torra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget