måndag 12 november 2012

Dag 13: Min favoritsuperhjälte

Här skulle jag vilja skriva Robin Hood, men det känns inte som att han hör till den här kategorin.
Jag skulle också vilja skriva Zorro, men minns inget från Zorro mer än en scen från en tv-serie som gick när ja var liten, och hur Zorro med ett svisch ristade sitt Z i... ja, var han nu brukade rista det.
Så jag säger Läderlappen istället.
En mänsklig superhjälte, lite omänsklig kanske, men i grunden en vanlig man.
En man i alla fall.
I min mormors garderob fanns en läderlappsbil som mina morbröder hade haft. Den kunde man stoppa in tändstickor i därbak och när man rullade den lilla bilen sköts de iväg.
Jag gillar Läderlappen helt enkelt.

Måste uppdatera mig gällande Zorro.
Har ni information att dela med er av? Berätta! Berätta om Zorro!

2 kommentarer:

  1. Zorro är en klassiker. En maskerad man i svart som bekämpar den onde diktatorn. Den stumme kumpanen som låtsas vara stum och döv. Släng sedan in några lönngångar och det kan inte bli något annat än en succé :)
    Det fanns en svartvit Zorro-tv-serie från 50-talet som var med i Lasse Åbergs "Filmtajm" som visades i slutet av 80-talet. Den var jättesmysig. Och jag gillar filmen med Tyrone Power från 1940.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag tror att jag gillar Zorro på riktigt! Måste se! Bra tips!

      Radera

ny gadget

ny gadget