måndag 16 april 2012

En halv pip

- Vad kul det hade varit om pipen kunde följa med när vi åker iväg så här. Och pick-nickar eller går vandringsleder.
- Han är med. Du har ju halva pipen på jackan. Jag har andra halvan.

Pip-Larsson fäller.
Så är det ju när man har katt, ibland fäller de och då fylls huset av katthår. Jag bryr mig inte så mycket om det, men Jesus avskyr katthår. Sängen är kattfri zon, pipen är förbjuden att trampa på lakanen för att Jesús ska ha ett ställe där det inte finns några katthår.
Fast jag tar med mig dem genom pyjamasen.
J hävdar att ifall pipen hade fällt när han kom hade han inte fått stanna.
Det är inte sant, men det blir ändå skönt när pipen fäller lite mindre. När vi kan avsluta det här kriget mot katthåren. När Jesús kan avsluta kriget mot katthåren och låta dammsugaren stå ifred.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår honom! Jag gillar inte heller katthår!

    SvaraRadera
  2. Här är det jag som fäller låånga bruna hårstrån som blir liggande överallt. Är det vår så är det.

    SvaraRadera
  3. Tuvilda: Du förstår honom nog bättre än jag, men jag känner mig god som har gett honom sängen.
    K-L: Hihi! Jag ska säga det till J nästa gång han gnäller över katthåren, att han själv fäller värre än katten!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget