onsdag 21 november 2012

Klädproblemet

För att vara en karl som tycker att kläder är det tråkigaste som finns (efter Ikea-besök) så har Jesús väldigt mycket kläder.
Väldigt.
Väska efter väska packas upp. Kasse efter kasse. Garderoben trycks sprängfull. Det får inte plats mer galgar. Hyllorna är slut. Min del upptar inte mer än en fjärdedel.
Och så upptäcks den stora röda vandringsryggsäcken i ett hörn. Jag vill inte öppna den. Anar det värsta. Och visst. Fullknökad med kläder. Jesús kläder.
Är det ointressets fel? Gör han aldrig av med något, hur gammal, slitet och sällan använt plagget än är, för att slippa gå in i en klädbutik och köpa nytt?
- Det får faktiskt inte plats mer, säger jag. Du måste göra dig av med något. Eller förvara någon annanstans. Rensa ut de som du aldrig använder.
- Men jag använder ju alltihop, säger han.
Är det möjligt?

I föräldrahemmet har han ytterligare en samling i sin gamla garderob.

Vad göra åt problemet?

10 kommentarer:

  1. Han du sett Jesus ha på sig alla dessa plagg vid någon tidpunkt? (och nej - jag menar inte samtidigt)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte svara på det. Måste själv gå igenom samlingen i så fall.

      Radera
  2. Ett tips på vad han kan göra: http://www.365saker.se/2010/05/07/493-anvand-alla-dina-klader

    SvaraRadera
  3. Bandtischor som spökar?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räknar man antal upptar de kanske hälften av plaggen, men det är inte de som tar plats.

      Radera
  4. Var snäll mot Jesus. Jag har skrivit ett kåseri om problemet på min blogg. "Nu ska vi ha möte" heter det. Jag tycker inte om när min fru säger frasen. Jag får kalla kårar på ryggen. Brukar gömma mig. Fast hon är snäll. Gör inte som väninnorna säger. "Bara släng. De märker ändå inget". En vacker dag behöver vi män just den snygga tröjan från 1983.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men jag är snäll! Låter honom åka och plocka svamp medan jag målar hallen. Följer med på spindelmannenfilmer på bio. Och slänger inte hans plagg. Det enda jag önskar är en tredjedel av garderobsutrymmet, att han forslar bort klädstapeln på byrån och att den röda ryggsäcken med innehåll försvinner ur min åsyn.

      Radera
    2. Jo. Det där med att följa med på spindelmannenfilmen lät jättesnällt. Du borde få femtio % av garderoben. Men jag tror att det är något magiskt med den där röda ryggsäcken. :)

      Radera

ny gadget

ny gadget