fredag 8 mars 2013

Vidrig vecka med ljusglimtar

Det har varit, och är fortfarande, en sådan jobbig vecka att jag önskar att jag kunde krypa ner i sängen och sova tills det lugnar ner sig. Men det kan jag inte, för ovanpå allt annat har jag en vidrig urinvägsinfektion, en sådan som får mig att gå vaggandes som en gås med tårar som hotar att bryta fram, må illa och som dessutom hindrar mig från att sova.
Nu blir det doktorn, nu står jag inte ut längre.
Bara den jäveln inte kräver BLODPROV för det här. Spanska läkare är oerhört förtjusta i blodprov. För allt. För viktnedgång, förkylning, fel på ögonen eller vad som helst.

Det finns glädjeämnen med veckan också, även om de just i skrivande stund inte väger upp det andra.
(Men snart så.)
En elev har efter ett års kämpande på alla sätt fått jobb i Sverige!
Det är helt fantastiskt, och jag bakade drömtårta till dagens lektion för att fira.
Denne elev hade för övrigt med sig en present från en annan, tidigare elev som numera bor i Stockholm där han arbetar. De träffades ett par gånger där i Stockholm, och elev nummer två (den här raringen) gick in i en godisaffär och köpte en chokladask och säkert ett halvt kilo Djungelvrål till mig!
En sådan himla rolig överraskning!
Ja, se där, nu blev jag lite gladare igen!

6 kommentarer:

  1. Usch! Stackare! Hoppas allt det jobbiga går över snart! Här i Umeå är det sol och igår klappade jag en ren! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fick eleven för jobb förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ska jobba på en ny tapasbar, men jag är inte helt säker på vad han får för arbetsuppgifter.

      Radera

ny gadget

ny gadget