lördag 2 mars 2013

Ytterligare två exempel på spanjorers engelska




Angående spanjorers engelska, som jag skrev om här och här.
Anna i Malaga tipsade om El Principe Gitano som sjunger In the ghetto.
Ni får inte ta det här som att jag skrattar åt sångaren, eller spanjorers ibland dåliga uttal. Jag tycker att det här försöket till engelska är rätt charmigt, och jag tänker på hur oerhört viktigt det är att höra ett språk som man håller på att tillägna sig. Annars är det nästan en omöjlig uppgift.

Vet ni förresten vem Herri Levvi är?
Fundera lite. Rätt svar kommer längre ner.




















Skådespelaren Jerry Lewis





2 kommentarer:

  1. Mohahahahaha! Jag e elak nog att skratta rått.

    Hade bara tänkt önska dig en trevlig helg, och välkomna dig på en stunds uppmuntrande virtuell fika i Trollcaféet. Kolla in http://trollcafeet.wordpress.com/2013/03/02/blog-award-minsann/ lite extra... *nudge nudge, if you know what I mean*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket! Snart kommer nyheten här på bloggen!

      Radera

ny gadget

ny gadget