torsdag 14 mars 2013

Blogg-pris!


Så roligt, jag har fått ett bloggpris!
Det är Trollcaféet som har tilldelat mig det.
Pyssliga Trollmamman som gör så fina saker i glas och garn och alla möjliga material, men som i den här bloggen har koncentrerat sig på mumsiga recept.
När man tar emot priset ska man svara på nio frågor samt skicka vidare priset till fem andra bloggare.
De här fem har jag valt ut:

Anna Granström
Tjejen som bodde på Puerto Rico, skrev boken Halva min Måne som bygger på hennes egna upplevelser från tiden på ön, som har upplevt värsta graviditeten man kan tänka sig.
Mycket om böcker, mycket om barnliv, många ganska allvarliga inlägg.

Frun berättar
Jon Bovi-fan, USA-längtande, kär i sin man. Skriver om vardagsliv på ett himla roligt sätt. Främst om barnen, och jag har fått en favorit i lille Vince som alltit är arg. Ett vanligt (på ett bra sätt!) liv med vänner, släktingar, hus, jobb, hemmamys, godis och sånt, blir lite avundsjuk varje gång jag går in där.

Life is like a box of chocolates
Tjejen som träffade sitt livs kärlek när hon var au pair i New York. Gift med mannen i fråga, nyligen tillbakaflyttad till New York, har en dotter och ett barn till är på väg. Ger roliga och intressanta bilder från hur livet kan vara i New York.

Vuxna människor har inte hamstrar
Bara namnet alltså. Mycket korta, mycket roliga inlägg. När jag hittade bloggen satt jag och läste och läste, och drabbades av en konstig känsla - jag hade en massa skratt i mig med det kom inte ut. Jag log inte ens. Skrattet bara bubblade inuti en lång, lång stund, tills jag hittade det här inlägget. Herregud. Skrattet flög ut som en champagnekork! Jag skrattade så tårarna rann i en halvtimme.

With Sofia in England
Nyupptäckt blogg om Sofia som bor i London med sin engelsman. Skriver uppriktigt om svårigheter och glädjeämnen, vardagsliv och jobb i England, träning, graviditet, kärlek och depression.


Så till frågorna:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag sa en gång "lärare" när min fröken frågade, men jag tror att det var mest för att ställa mig in. Ville bli brandman vid något tillfälle. Jobba på djurpark också.

Vad är du idag?
Reporter och lärare.

Vart vill du helst resa?
Sydamerika i allmänhet, Bolivia i synnerhet.

Var ser du dig själv om fem år?
Allvarligt talat, jag kan inte se så långt fram i tiden. Inte ens fantisera. Men jag hoppas att jag inte bor i stan då, och att jag har ett riktigt jobb.

Rött eller vitt?
Rött, vitt känns lite kallt.

Sommar eller vinter?
Höst. Nä, skojar bara, det fick man ju inte svara. Sommar då. Jag är så himla frusen. Spansk vinter är för kall, svensk vinter är för mörk och slaskig.

Skog eller hav?
Skog! Och hav.

Vad gör dig ledsen?
Privat.

Vad är det bästa du vet?
Riktigt god mat. Sovande katter. Att sova sked med Jesús. Att resa och lära känna nya platser. Böcker.

8 kommentarer:

  1. Åh vad kul att läsa! Och TACK för utmärkelsen. Den ska jag med stolthet skicka vidare :)
    ps. Det bästa jag vet är också riktigt god mat...mmm...

    SvaraRadera
  2. Men vad kul, tack! Ska svara snarast.

    Kul att läsa dina svar också.

    Anna Granström.

    SvaraRadera
  3. TACK för fina, fina ord om min blogg! Blir glad :)
    Svarar och skickar vidare, såklart!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för de fina orden! Jag ska länka och svara på frågorna. :)
    Kram

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget