måndag 25 mars 2013

Reslängtan

I går inleddes påskveckan.
Det är den dag då sevillaborna brukar gå ut på stan mycket uppklädda.
De första processionerna avgår, men huruvida det blev några idag vet jag inte, eftersom det har regnat en del. Och när det regnar måste processionerna stanna inne.
Här och här och jag skrivit om semana santa tidigare.
Själv har jag pluggat och äntligen fixat flygbiljett, men jag ska såklart gå ut och htitta senare i veckan. Det är en mycket speciell tradition.
Jesús har semester hela veckan, och det känns lite, lite bittert att inte kunna utnyttja den ledigheten bättre, men jag måste läsa. Och vi fick en plötslig elräkning på 300 euro...
Men men. Jag tittar på bilderna från Portugalresan, och tänkte lägga ut ett par av dem. Resten kommer, hela reseberättelsen också. Snart så. Eller senast efter tentan :)
Här ett par bilder från fina Tomar:



6 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut! Jag vill oxå till Portugal.

    Ps. Tycker semana santa är lite läskig, iallafall utstyrseln.

    Anna Granström.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Utstyrseln är lite läskig, när man tänker på vad den påminner om.

      Radera
  2. Svar
    1. Det var underbart. Snart kommer resten av bilderna.

      Radera

ny gadget

ny gadget