onsdag 6 mars 2013

Oviktig information för kännedom


  • Jag blir oerhört äcklad av den stora blodfläcken i min vänstra ögonvita efter injektionen i måndags. Men går ändå och tittar fascinerat i spegeln titt som tätt och ryyyser.



  • Jag blev förvånad när jag tagit ett bett i den torkade dadeln och såg en massa små svarta pärlor där inuti. Trodde inte att torkade dadlar har fler kärnor än den stora hårda i mitten. Det har de inte heller, förstod jag när jag såg att de svarta pärlorna hade ben.



  • Vi borde börja nästa veckobehandling av pipens svamp, men jag håller på att knäckas av det. Det är ett trauma. Jag tar hellre en injektion till i ögat än tvingar i mitt lilla djur flytande medicin. Allvarligt. Jag fixar det inte mer.

4 kommentarer:

  1. Jisses! Det där med dadlarna var verkligen sjukt äckligt!!!! gah!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen.
      Det blev dadlar över tack vare den händelsen, och J skulle aldrig slänga något ätbart, så idag blir det marockansk gryta med lammkött och... dadlar.
      Han har lovat att kolla dem noga.

      Radera
  2. Alltså dadeln, fyyyy!

    Anna Granström.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget