torsdag 23 juni 2016

Vad man inte vill höra hos frisören...

... när man är där för att göra slingor för första gången i livet.
- Jag kanske borde ta ur dem nu, så att hon inte blir vithårig?

Inte heller skoj att se frisören gå ut och köpa fika medan blekningsfärgen sitter i, eller att hon sätter sig i en stol och bli klippt av en kollega medan man har huvudet fullt av aluminiumfolie och färg som bara gör håret ljusare och ljusare.

Och hur mycket kostar det att göra slingor i Spanien? Räcker 60 euro? Jag har inte med mig mer. Varför frågade jag inte om pris för klippning och slingor innan de började?
Och varför bad jag inte om att min vanlige, vänlige frisör skulle göra det här?


48 €.

14 kommentarer:

  1. Trevliga svenskträffar du haft!
    Jag är hos frisören ca vart 15:de år, så har inte så stor erfarnehet i detta ämne, men det verkade inte dyrt. Hoppas du blev nöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska nöjd faktiskt!
      Klipper du dig själv?

      Radera
  2. Åh mitt dåliga samvete. Min kalufs. Jag borde också gå till frisören, men jag går hellre till tandläkaren nästan. Gillar inte frisörer. Man vet aldrig om man kommer ut därifrån och ser ut som Svenne eller Lotta. Hoppas du blev nöjd med dina slingor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du går någon dag kan vi ha gissningstävling på din blogg, vem du kommer att likna! Jag kommer att satsa på Svenne!

      Radera
  3. Blev det bra ändå? Jag vet inte om jag skulle våga låta en helt ny person sätta färg i mitt tunna fina skandinaviska hår. Tänker att det tål nog inte lika mycket som de spanska hår frisörerna är vana vid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev okej.
      Jag vågade inte be om min vanliga frisör, så jag tog vad jag fick, det vill säga hans fru. Vågar inte protestera mot henne, hon verkar så argsint.
      Om jag hade gått i Sverige hade jag kanske inte blivit så ljus. Men det vet jag inte.

      Radera
  4. Det Simone skriver är viktigt att tänka på! Min första spanska frisör bekräftade det. Hon hade inte mycket koll på fjantiga svenska testar. Och jag drar mig också alltid för att gå...

    Men nu har jag hittat en som var duktig, i alla fall i mars när jag klippte mig. Jag betalade 26 € för tvätt, inpackning, klippning och en helt otroligt bra föning!
    Jag har deras prislista och för klippning, slingor och torkning är deras pris desde 35 €. För bara en damklippning 11 € (ej tvätt eller fön). Bara slingor 15 €.

    Annika, du sa ju aldrig hur det gick! Är du nöjd? Blev det fint? FOTO! Vi fick ju aldrig se hockeyfrillan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan ha rätt. Men hur ska jag hitta en frisör som kan skandinaviskt hår här?!?
      Just det, föning ingick i priset. Det blev bedrövligt, men inte lika illa som hockeyfrillan.
      Ingen bild, det blev inte fulroligt som hockeyfrillan, bara fult.
      Jag blev ganska nöjd. Inre direkt missnöjd i alla fall.

      Radera
    2. Du kanske skulle ha besökt svenskfrisörerna i Funkan! Fast då blir det ju ingen sport...

      Radera
  5. Men vad billigt att gå till frissan! Betalade över 100 euro för helt vanlig finsk klippning och slingning häromveckan, det svider... fattar egentligen inte att jag tycker jag har råd. :D Dessutom håller jag också med om att det är läskigt att gå till frissan, men under åren har jag blivit bättre på att vara övertydlig med hur jag vill ha det (och det där att humma snällt när de frågar om jag är nöjd fast jag gråter inombords... det har jag slutat med!) Hoppas det blev bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är billigt här. Jag övar på övertydlighet, och att säga att jag tycker om frisyren när jag inte gör det. Men det är svårt. Bra att du har lärt dig!
      Tror jag betalade nästan 500 kronor när jág klippte mig i Sverige. Hu!
      Det blev ganska bra.

      Radera
    2. Det tog VÄLDIGT många misslyckade frissabesök innan jag lärde mig... Dessutom kan det hjälpa att jag gått tillbaka till att ha långt hår, kan liksom inte bli lika fel då. Har insett att jag egentligen inte passar i kort hår, vilket ju kan ha förklarat en del av misslyckandena! :D

      Radera
  6. Jag går alltid till Marco Aldany, de är bra fast du får nöja dig med vilken frisörska som helst. Betalar 55€ för slingor (tinte, de är dyrare än decoloración) och klippning. Kommer ihåg att endast klippning i Finland kostade över 30€, för flera år sen.

    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är billigare att fixa håret i Spanien!
      Tror att Marco Aldany finns i Sevilla också. Men jag stannar hos Diego ett tag till, jag vet ungefär vad jag får, det är en trygghet, även om det inte blir helt som jag hoppats ibland :-)

      Radera

ny gadget

ny gadget