söndag 20 juli 2014

Kusten

Vi åker till kusten i ett par dagar. Det blev inget med det förra veckan på grund av (ännu ett) problem med bilen.
J:s mamma tycker att det är en dålig idé eftersom jag nästan är i vecka 38 och hon tror att vattnet kommer att gå medan vi är där och att vi fastnar i en bilkö samtidigt.
(Det där med bilkö är inte otänkbart, på sommaren åker varenda Sevillabo som har möjlighet till kusten, det gäller att åka rätt tid på dygnet.)
Tyvärr har hennes oro smittat av sig lite på Jesús.

Att jag skulle behöva åka till sjukhuset i Huelva istället för Sevilla är det minsta som bekymrar mig. Jag håller på att dö av tristess. Instängd i Spanien sedan december. Instängd i storstan i månader. Instängd i lägenheten i veckor. Hetta, hetta, hetta.
Låt mig komma härifrån ett par dagar bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget