måndag 5 mars 2012

Djur som man har tröttnat på

På nyheterna har man tagit upp problemet med övergivna hästar. Flera stycken har övergivits i Cádiz på sistone.
Inga fina, dyrbara hästar förstås, sådana som man kan få mycket pengar för om man säljer, utan "vanliga".

Las Pajanosas verkar vara en avlastningsplats för djur. Dit man åker för att bli av med djur som man har tröttnat på.
Hästar vet jag ingenting om, men hundar och katter lämnas ju här.
Vår Pip är ett exempel.
Veckan innan han kom till oss hade en hund lämnats av, och sedan dess har vi sett ytterligare två övergivna hundar.
När Jesús föräldrar var här och tittade till Pipen under vår Lissabonvistelse tog de en kaffe i baren och såg hur en bil stannade precis utanför. Två män släppte av en hund, startade bilen och körde iväg igen.
Hunden blev sittandes vid vägkanten. Visste inte vad den skulle göra.
Jesús föräldrar antog att hunden tillhörde någon i baren, men så var det inte.
Det var helt enkelt någon som hade ledsnat på sitt djur.

5 kommentarer:

  1. Dumma dom! Djur ska man ta hand om, inte dumpa på en trottoar.

    SvaraRadera
  2. Annika! Dina kattbilder är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fantastiskt vackra!
    Du fångar så uttrycksfulla ögonblick med din kamera. Jag känner mig riktigt rörd.
    Du skulle kunna bli kattfotograf när du blir stor. Har du tänkt på det? Du skulle naturligtvis inte ha tid att ta dig an vanliga katter. Du skulle bara fota Pipen och de största filmstjärne-katterna :)
    Kramar,
    C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vilken komplimang! Jag gick genast och tog några nya pipenbilder med tanke på dig! Kommer så småningom...

      Radera
  3. Pipen är ju hur söt som helst!! Hur man kan överge/lämna bort ett djur av en annan anledning än allergi eller för att man flyttar någonstans där inte djuret kan följa med är inte acceptabelt.
    Sånt får man fanimej tänka på innan man skaffar djur!
    Jag håller med C, jättefina bilder på Pipen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Javisst, sådant måste man tänka på innan. Ändå vet jag en som tycker att folk som inte har djur är opålitliga. Jag tycker att det visar på mer vett att tänka efter före.

      Radera

ny gadget

ny gadget