torsdag 8 mars 2012

Rullskridskorna

Hurra, jag fick lön igår!
Och vad tror ni att jag gjorde med pengarna?
Skaffade spanskt bankkonto och satte in pengarna där?
Klippte mig?
Köpte de fina skorna på Nice Things?
Bjöd Jesús på middag?
Kastrerade pipen?

Nixnixnix!
Jag köpte rullskridskor!
Ett par som fungerar utmärkt till hopp och slalom tydligen. Men det är inte min nivå.
Tänk förresten att de fortfarande säljer sådana där man hade när man var liten, med två hjulpar istället för fyra hjul på rad. Varför då ?

Nu ska jag försöka rädda födelsedagstårtan till svärmor (tveksamt om det går, men om vaniljkrämen blir bra kanske man inte lägger märke till det brända), sedan ska jag ta en provtur.
Är lite skeptisk till att åka här i byn. Det är så backigt runt omkring, och jag vet inte hur man stannar... Mot El Garrobo är uteslutet, då tar jag livet av mig. Genom byn mot bäcken är lika uteslutet, det stupar ju rakt nedåt. En liten bit mot Guillena går, och gamla landsvägen mot Gerena och Sevilla tror jag skulle funka, för den vägen är ganska plan.
Men jag kommer nog att ta med mig rullskridskorna till stan och åka där. I Sevilla finns det finfina ställen att åka på!

1 kommentar:

  1. Visst hade vi ett snack om en bromskurs, eller hur? Hmm kanske vore det bäst om du kollar så att det lokala sjukhuset har trådlöst bredband. Det vore synd om din blogg blev lidande på grund av oplanerade benbrott :)
    Förlåt :(

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget