fredag 15 mars 2013

Påve-valet och sporadiskt bloggande

Jo hörrni, så här ligger det till.
Jag har en tenta som närmar sig väldigt snabbt, och med det en massa plugg som måste läras in. Grupparbete att göra färdigt. Tidigt går plötsligt onaturligt fort.
Jag har en mängd bilder sparade till er, och en lista med blogginlägg jag gärna vill skriva, men just nu finns inte tiden. Bloggandet blir lite sporadiskt några veckor framåt. Ja, som ni redan har sett förresten. Färre inlägg, färre bilder. Men inlägg kommer.

Vill förresten skriva några rader om nye påven, nu när jag ändå sitter vid datorn.
Jag blir provocerad av alla skriverier om den vita och den svarta röken, den där som visas under röstningen. Tycker att det är jättefånigt. Överdrivet dramatiskt.
Det är visst en tradition från medeltiden.
Påven kritiseras för att vara anti homosexuella och abort och allt det där ni vet, och jag dööör, så dumt är det! Tror någon i hela världen att argentinaren hade blivit vald om han inte hade haft den inställningen? Är det ledaren för den katolska kyrkan vi pratar om, eller är det inte?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget