torsdag 1 december 2016

Instängd i sovrummet

Jag är instängd i sovrummet.
Sedan jag gick in hit för att jobba kom hantverkare hit, och nu står de på stegar i trappan och jag kan inte komma ner.
En av dem var här på förmiddagen också. Då var jag instängd i vardagsrummet. Han fick sköta sig själv medan jag jobbade, och det gjorde han, och jag tänkte att jag borde prata med honom eller nåt, men jag hann inte. Och när jag hann låtsades jag att jag inte gjorde det, för jag ville inte. Jag är inte så social.
När han var klar och jag gick ut var det stora hål i taket, det rann vatten i kranarna, droppade vatten från taket ner i trappan, en taklampa var krossad och det låg tjockt med damm överallt.
Den elektriska varmvattengrejen har varit trasig länge utan att ägarna gjort något åt det, så vi har bara haft varmvatten därnere. Vilket inte är bara, men det var så enkelt när Disa kunde bada, istället för att ställa henne i duschen i det kalla badrummet en våning ner. Varmvattensgrejen har byggts in på ett sådant osmidigt sätt att vägg, tak och garderob skulle få slås ut för att laga den. Så nu kommer vattnet att värmas på gas här uppe, precis som på nedervåningen. Det var enklast så. Skönt när det blir klart!
I morgon är det fredag. Fredagar har hittills både varit roliga dagar och veckans stressigaste, med jobb från 9 till 22, men den här veckan har varit sådan att jag bara vill att allt ska bli som vanligt igen, och då känns en helt vanligt lång, stressig fredag väldigt bra som alternativ.

Vad stressande att sitta overksam här, förresten. Jag har grejer jag måste göra! Och var är Jesús och Disa??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget