lördag 24 december 2016

God jul!

Julen är i full gång. Vi åkte tillbaka till Aracena i förmiddags, efter jobb i Sevilla på fredagskvällen, och vi har ätit svensk jullunch med Ikeaskinka, prinskorv sill och så vidare.
Ostbågar, choklad och must till Kalle kvart över fyra (tur att Jesús hittade dvd-skivan!)
J är förkyld och dyster av den anledningen, så inte mycket julstämning. Men det blir det aldrig med en spanjor, så jag är van.
Nu ska vi väcka Disa efter en medvetet sen siesta, tomten är på gång, och sedan ska vi åka tillbaka till Sevilla och fira jul hemma hos Jesús syster. Här firar man med en sen julmiddag den 24, så vi bör vara där vid 21-tiden, och firandet kan pågå hela natten. I morgon är det riktiga julfton för spanjorerna. Då kommer Jesús brors familj också, och då ska vi grilla och laga paella i trädgården.
Sedan åker vi hem till Aracena igen.
De spanska barnen får ju inte julklappar förrän på trettondagen, men Disa är halvsvensk så hon får i två omgångar :-)

God jul allihop!
Berätta vad ni har för er!

4 kommentarer:

  1. Låter trevligt!!! Jag sitter alldeles ensam framför datorn och läser vad trevligt alla har, (OK självvalt)...och god mat :-) Fast - det enda jag saknar är julmat. Skinkmacka, Jansson fick jag lite av Syrris i dag!!!Himmelsk!I morgon är en annan dag och hoppas alla haft det bra och då menar jag ALLA...Utopi jag vet fast önska är gratis. Felices fiestas y un abrazo muy fuerte! P ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÄSTA år, Preciosa, då minns du detta och ordnar både skinka och must! Annars tar du tåget hit!

      Radera
  2. Önskar en fortsatt fin julhelg (och ni har ju kanske det största kvar)! Vi har firat jul hos Peters släkt på Blidö i skärgården och är fortfarande kvar här. Hans brorsdotter är grym på matlagning så vi fick ett fantastiskt julbord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamam1 Vilken härlig julhelg ni måste ha haft! Jul i skärgården - det låter som från en saga.

      Radera

ny gadget

ny gadget