söndag 5 juni 2016

Öltält och flamenco

Så blev det lördagseftermiddag.
Jesús skulle iväg och spela. Disa och jag tog bussen till stan och träffade Nikki.
Vi köpte fingerfärger och åt tapas på schackbaren.
Jag tänkte gå med vagnen hem från stan, en halvtimme ungefär,  för att Disa skulle somna, hon började bli trött, men innan vi hann börja promenaden kom vi förbi Plaza Ponce de Leon där vi tar bussen annars, och där var det fest. En församling som hade satt upp öltält och scen och en stor dam sjöng flamenco. Disa började dansa i vagnen så jag lyfte ur henne så hon fick dansa på riktigt. Hon träffade på en annan, ännu mindre tjej, och de dansade och snurrade tillsammans. Lekplatsen var full av barn, längs borden satt gamla och unga och åt, och jag blev förvånad när jag tittade på klockan och den visade halv tolv. Hade vi varit borta så länge?



2 kommentarer:

  1. Härligt att bo i en stad där sådant händer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det! Och det här var andra, kyrkliga festligheten med öl och musik vi gick förbi på kvällen! Oväntat och kul!

      Radera

ny gadget

ny gadget