torsdag 2 februari 2017

2. Mitt stök

Inlägg 2 i Februarilistan




Jag kör listans nummer tre nu, och tvåan; bild på köket, i morgon. Jesús är nämligen ledig då, tack vare något mycket lokalt helgon, och ska ägna morgonen åt disken och köket. Jag tar bilden efter det :-) Fusk, jag vet.

Mitt stök. Svårt att välja ett av stöken, men det får bli klädhögen i sovrummet.
Eller Granen, som Jesús kallar den. Sovrumsgranen.
Här, på ett fult litet bord som tillhör huset, byggs högen på, i början långsamt, sedan allt snabbare när ordningen redan är förstörd, ända tills någon får nog och tar tag i den.
Här ligger rena, nytvättade kläder som inte hunnit vikas tillsammans med nattens pyjamas och byxor som borde ligga i tvättkorgen, allt huller om buller.
Starten på Granen brukar vara att det har placerats en massa läder i sängen som ska vikas ihop, och så händer något (Disa) som gör att man inte hinner klart, och tänker att det fixar jag senare, och senare blir inte förrän läggdags och Disa ska i säng, och kläderna måste snabbt forslas bort från sängen för att vi ska få plats och ALLT slängs i en hög. Som växer. Och växer.
Granen kan också börja växa av andra anledningar.

4 kommentarer:

  1. Ja, vi har också en sån hög i sovrummet, på en stol. Den börjar kana ner mot golvet nu... läskigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Förut började högen på golvet, men den nådde inte samma höjd då :-)

      Radera
  2. Har en sådan hög i min skrivbordsstol och den orkar jag inte alltid flytta på så då sitter jag lite extra mjukt och högt. Brukar även ha en hög med rentvättat i gästsoffan som numer kallas för den andra garderoben.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... Man behöver ha ett utrymme för sådant där.

      Radera

ny gadget

ny gadget